Sokszor halljuk azt, hogy a fogyókúra sikeressége fejben dől el. Az, hogy többet mozogjunk, hogy megfelelően táplálkozzunk hatalmas lelki erőt kíván és nem mindegy, hogy már a kezdetekben milyen a hozzáállásunk. De mit tehetünk annak érdekében, hogy sikeres legyen a fogyókúránk?

 

Az első dolog, hogy még az elején tisztázzuk magunkban, hogy miért akarunk fogyókúrázni. Jobban szeretnénk kinézni? Figyelni akarunk az egészségünkre? Van olyan problémánk, ami miatt felszaladtak a kilók? Bármi is legyen a motivációnk, fontos, hogy tisztában legyünk ezekkel. Ne kezdjünk bele úgy, hogy azt mondjuk: csak le akarok adni néhány kilót. Hogy miért? Azért, mert emögött nincs semmilyen motiváció és semmi sem fog visszatartani attól, hogy feladjuk. 

 

Határozzuk meg a célt. Ha már eljutottunk addig, hogy megtaláltuk a motivációt, akkor jelöljünk ki magunknak egy célt. Ez lehet az, hogy megszabadulunk 10-05 kilótól, vagy hogy néhány centivel vékonyabbak legyünk. De ugyanilyen jó cél az is, ha előveszünk a szekrényből egy olyan ruhadarabot, amit ismét hordani szeretnénk. Kicsit elcsépeltnek hangozhat, hogy lebegjen egy cél a szemünk előtt, de ez tényleg segíteni fog nekünk. Ha nincs konkrét célunk, akkor nem tudhatjuk, hogy milyen irányba is szeretnénk haladni. 

 

Tegyük félre a kifogásokat. Holnap belekezdek, ezt a csokit még megeszem, nincs időm mozogni, stb. Számtalan indokot sorolhatunk fel, hogy miért nem ma kezdünk bele a fogyókúrába. Annyiszor mondtuk már azt, hogy majd holnaptól, hogy hetek, hónapok teltek el azóta. Gondolj bele abba, hogy hol tartanál ma, ha három-négy hónapja elkezdted volna. Minden egyes napon a jövőbeli önmagadtól “lopsz el” és a jelenben nem vállalsz felelősséget. 

 

Legyen rutin. Mindaddig, amíg a rendszeres mozgás és a megfelelő táplálkozás nem megy megszokásból, addig teherként fogjuk megélni. Szoktassuk magunkat a gondolathoz, hogy amit csinálunk az nem büntetés, hanem jutalom. Amikor tornázunk, akkor vegyünk fel egy kényelmes tornaruhát, lépjünk ki az anya, feleség szerepekből és legyünk csak önmagunk, akik abban az egy órában csak magukra fókuszálnak. Az én-idő mindenki számára fontos, ilyenkor próbálj meg nem gondolni az elvégzendő napi feladatokra.

 

Másokkal könnyebb. Nem árulok el nagy titkot azzal, ha azt mondom, hogy nem csak te akarsz lefogyni. Lehet, hogy nem ugyanazok motiválnak mindenkit a fogyókúrában, mint téged, de sokat segít az, ha nem egyedül kell belevágnod. Csatlakozz egy olyan csoporthoz, akiknek hasonlóak a céljaik. Így megoszthatjátok tapasztalataitokat, ötleteiteket és motiválhatjátok egymást.